V osnovni šoli se učenci organizirajo v oddelčne skupnosti. Oddelčna skupnost je temeljna oblika organiziranosti učencev enega oddelka. Učenci od 5. do 9. razreda se dejavno vključujejo v oblikovanje življenja in dela na šoli preko svojih predstavnikov, ki so povezani v šolsko skupnost učencev (ŠSU). Šolska skupnost spremlja in koordinira aktivnosti učencev na šoli.
Skupnost učencev šole opravlja naslednje naloge:
- zbira pripombe in predloge oddelčnih skupnosti v zvezi s programom pouka, dnevi dejavnosti, ekskurzij, interesnih dejavnosti, prireditev in drugih dejavnosti, ki jih organizira šola,
- sodeluje pri organizaciji šolskih prireditev in seznanja sošolce o svojih dejavnostih,
- se povezuje z učenci projekta Prostovoljstvo in sodeluje pri organizaciji in izvajanju skupnih akcij (zbiralne akcije, solidarnostne akcije ipd.),
- oblikuje predloge in sklepe za izboljšanje kakovosti življenja v šoli in posredovanje sklepov oddelčnim skupnostim ter vodstvu šole,
- opravlja druge naloge, za katere se dogovorijo učenci.
Mentorici šolske skupnosti sta Mojca Čok in Lucija Selinšek.
Šolski parlament je izvršilni organ skupnosti učencev šole. Sestavljajo ga učenci, ki jih izvoli skupnost učencev šole. Šolski parlament se skliče najmanj dvakrat letno. Sklicatelj šolskega parlamenta je ravnatelj, lahko pa tudi mentor skupnosti učencev šole. Predstavniki šolskega parlamenta se udeležijo tudi območnega in otroškega parlamenta.
Mentor šolskega parlamenta je Lucija Selinšek.
Otroški parlament razpravlja na določeno temo v sodelovanju z Zvezo prijateljev mladine Slovenije. V redni program ga vključujemo kot obliko vzgoje za demokracijo in je prostor za javno izražanje otroških mnenj o vprašanjih, ki zadevajo odraščanje in vključevanje v življenjsko okolje. Na zadnjem nacionalnem srečanju otroškega parlamenta, ki je potekalo aprila v Državnem zboru Republike Slovenije so otroci izbrali temo za šolsko leto 2024/25, tema je »Šolski sistem«. To bo že 35. otroški parlament, na katerem bodo učenci različnih regij Slovenije razpravljali o skupni temi v stavbi Državnega zbora Republike Slovenije.
Povzetek iz Konvencije o otrokovih pravicah (13. člen): Otroški parlamenti so program vzgoje otrok in mladostnikov za demokracijo. Kot oblike demokratičnega pogovora se izvajajo v vseh šolah po Sloveniji, nadgradijo se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in se zaključijo na nacionalnem otroškem parlamentu. Projekt izvaja Zveza prijateljev mladine že od leta 1990 in pomeni eno od izvirnih oblik spodbujanja otrok k izražanju lastnih mnenj o vprašanjih, ki jih po demokratičnem postopku izberejo učenci sami.