Oblikovanje učnih in delovnih navad

1.korak je STIK z OTROKOM

Če bi vas vprašala: »Kaj vas najbolj skrbi glede vašega otroka v šoli?«

Kakšen bi bil odgovor?

Na enem izmed srečanj s starši sem kot iz topa dobila odgovor OCENE.

In, ko sem otroke vprašala kdaj jih starši cenijo, sem dobila odgovor:«Ko prinesem dobro oceno.«

ŠOLA NI NAJPOMEMBNEJŠA STVAR V ŽIVLJENJU VAŠEGA OTROKA. OCENE NISO NAJPOMEMBNEJŠA STVAR V ŽIVLJENJU. OTROK NI VREDEN TAKRAT, KO DOBI DOBRO OCENO.

Zelo pomembno je, dati otroku dovolj močna krila, da bo lahko odletel iz vašega gnezda in dovolj mehka, da se bo vanj lahko vračal.

Zato pa mora imeti dobro samopodobo, biti mora odgovoren, samostojen, zanesljiv, optimsitičen, kritičen do sebe in drugih, jasno mora imeti postavljene cilje. Biti mora empatičen in znati mora poskrbeti zase.

Kaj lahko za to naredimo starši?

Najprej mu moramo biti model, otrok se bo po nas zgledoval. Slišati ga moramo in mu postopoma prepuščati odgovornost za učne in delovane navade. Vsak dan, znova in znova. Po korakih.

Navade otrokom privzgojimo, navade osvojijo/osvojimo s ponavljanjem in vztrajanjem.

Kaj najprej vprašate otroka, ko pride iz šole? Koliko si pisal?

Ko jeste z njim kosilo ali večerjo, se seveda pogovarjate o ŠOLI.

Ko leži na kavču in brska po netu, mu rečete: »Ali se nimaš ničesar za učiti? Telefon ti bom vzel.«

S takšnimi vprašanji mu sporočate, da je ON enako ŠOLA.

Pogovorite se z otrokom kateri del dneva se bosta pogovarjala o ŠOLI, koliko časa boste tej temi namenili. V tem času lahko zatežite glede šole, lahko se dogovorite, pogledate zapiske, pomagate pri načrtovanju. Vendar imata omejen čas. To ni samo naloga mame, tudi oče ima tu pomembno vlogo.

Med večerjo pa se pogovarjajte o njegovem počutju, njegovih intereseih, povejte mu kaj zanimivega o sebi. Toliko lepih stvari doživijo otroci preko dneva, pa si ne upajo povedati, ker mi neprestano »težimo« glede šole.

Spomnim se sina, ko je obiskoval 1. razred. Tako rad je pripovedoval kako so med odmorom igrali nogomet, kdo je imel žogo, kdo dal gol. In oči so mu tako žarele, ko je to pripovedoval. Začutila sem njegova močna čustva ob tem doživaljanju. Z aktivnim poslušanjem sem mu dala občutek, da mi je pomemben on sam, njegovi interesi, njegove pomembne stvari. Da me zanima on.

Dostopnost