Šol. leto 2025/26
Neobvezni izbirni predmet šport, namenjen učencem drugega obdobja, vključuje vsebine, ki morajo biti prisotne v vsakodnevni športni vadbi učencev (teki, skoki, plezanja, akrobatske prvine idr.), in številne nove vsebine, ki jih ni v rednem programu predmeta šport. Predmet obsega 35 ur letno, izvaja se ga enkrat tedensko in ocenjuje s številčno oceno. Tako dopolnjuje osnovni program predmeta šport, skupaj pa predstavljata obogateno celoto in pomembno spodbudo za oblikovanje učenčevega dejavnega življenjskega sloga. Z dejavnim življenjskim slogom bo tako lahko v mladostništvu in odraslosti skrbel za dobro počutje, zdravje, vitalnost in življenjski optimizem.
Obseg in struktura predmeta
Neobveznemu izbirnemu predmetu šport je v vsakem razredu drugega vzgojno izobraževalnega obdobja osnovne šole namenjenih 35 ur pouka.
- Pouk poteka enkrat tedensko v okviru rednega urnika.
- Načrtovanje in izpeljava programa sta odvisna od potreb učencev, zato učitelj skrbno analizira njihov biološki razvoj (telesni razvoj, stopnjo razvitosti gibalnih sposobnosti, posebnosti), pri oblikovanju programa pa upošteva tudi prostorske možnosti in materialno opremljenost šole.
- Na podlagi razvojnih potreb učencev tega starostnega obdobja program vsako leto vključuje dejavnosti treh sklopov:
- športne dejavnosti, usmerjene predvsem v razvoj splošne (aerobne) vzdržljivosti,
- športne dejavnosti, usmerjene predvsem v razvoj koordinacije gibanja, ravnotežja, natančnosti in ustvarjalnosti,
- športne dejavnosti, usmerjene predvsem v razvoj različnih pojavnih oblik moči. Vsakemu sklopu učitelj nameni tretjino časa.
Učitelj oblikuje program za posamezno leto tako, da iz vsakega od ponujenih sklopov na podlagi strokovne presoje izbere dve ali več tem, ki jih prepleta, tako da z različnimi organizacijskimi prijemi zagotovi čim bolj igrivo, a učinkovito vadbo.
V vadbeno skupino so vključeni fantje in dekleta. Če se k predmetu prijavi večje število učencev, lahko učitelj oblikuje posamezne fantovske in dekliške skupine ali pa starostno (četrtošolci, petošolci, šestošolci) istovrstne skupine.
Cilji
Učenec bo s pomočjo kakovostne, dovolj intenzivne in varne športne vadbe izboljšal svojo gibalno kompetentnost, tako da bo:
- ustrezno gibalno učinkovit glede na svoje značilnosti in stopnjo biološkega razvoja;
- osvojil nekatere nove spretnosti in znanja, ki mu bodo omogočala varno in odgovorno sodelovanje v različnih športnih dejavnostih pri pouku in v prostem času;
- razumel pomen vsakodnevnega gibanja in športa ter njunih vplivov na oblikovanje dejavnega življenjskega sloga.
Predmet se ocenjuje s številčno oceno. Merila ocenjevanja se predstavijo pred vsakim vsebinskim sklopom.
Program izbirnega predmeta je brezplačen. Določen del programa bo v dogovoru s starši izvajan kot nadstandard, zato ga bo potrebno doplačati (prevoz …).